در یک روز سرد زمستان که برف هم می بارید و من کنار شوفاژ روی صندلی لم داده بودم و نوک بینی ام از شدت سرما سرخ شده بود همکارم وارد اتاقم شد و گفت که گاتای کره ای با مغز گردو خریده تا با نسکافه بخوریم، در ابتدا اصلا متوجه نشدم منظورش از گاتا یک نوع خوراکی است و یا جوشانده ای، چیزی، به زحمت به تعداد محدودی از سلولهای مغزم دستور دادم که از خواب زمستانی بیدار شوند و به من بگویند گاتا چیست، در نهایت به این نتیجه رسیدم که باید چیزی شبیه بیسکوییت باشد و یا کیک، چون همکارم را می شناختم و میدانستم همیشه دوست دارد چیزی را با نسکافه اش همراه کند، چون از نظر او نسکافه با تمام شکری که داشت باز هم تلخ بود، درنهایت جوری وانمود کردم که می دانم گاتا چیست و کلی به به و چه چه کردم که یعنی من کل عمرم نسکافه ام را با گاتا خورده ام! با اینکه نمی دانستم گاتا دقیقا چیست، اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که چرا گاتا را با مغز لیمو درست نمی کنند؟ نمیدانم چرا اطمینان داشتم طعم لیمو نمیدهد، دلم میخواست طعم لیمو میداد، پوست رنده شده اش، آبش، اسانسش و یا حداقل کمی گرد لیمو رویش، با اینکه به تنبلی در روزهای سرد زمستان شهره بودم تصمیم گرفتم نسکافه را خودم درست کنم، از سر کنجکاوی به آبدارخانه رفتم و بسته ی گاتا را نگاه کردم تا ببینم دقیقا چه چیزی است این خوراکی خوشمزه، چیز عجیبی نبود شبیه شیرینی زبان خودمان ولی کمی پهنتر!
دوریان گری و کفش سیندرلا:...ما را در سایت دوریان گری و کفش سیندرلا: دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 81